søndag den 11. september 2011

Koh Samed

Efter 2 uger i Bangkok trængte vi til at komme væk og opleve lidt ferie paradis. Så torsdag d. 25 August efter arbejde hentede vi vores allerede pakkede tasker og drog afsted :) Taxa-turen hen til skytrain var nok hvad kan betegne som en typisk thai-oplevelse. Vores taxamand kører som dør og helved og det ender med at han bliver stoppet af politiet, de råber af hinanden og politimanden tager hans kørekort. Taxamanden kører lidt videre og holder til sidst ind og går tilbage til politimanden. Så sidder vi 4 piger i en tom taxa og aner ikke hvad der sker. Det ender med at vi bliver sat af langt væk fra skytrain og må gå resten af vejen.
Det begynder at regne og lyne helt vildt og imens vi er på stationen, slår lynet ned 4 meter fra os, i ledningsnettet. Det gav et kæmpe skrald og lyset gik. Vi skreg alle som små piger. Så ventede der ellers en næsten 3 timers bus-tur med aircon for fulde drøn. Det var første gang jeg fik ro til at tænke over alt det der er sket den sidste tid...
Vi ankom til havnen sent om aftenen og der sejlede ikke flere både. Så vi betalte til nogle unge fyrer, som sejlede os over til Koh Samed i deres speedbåd og sat os af på stranden - vi blev smuglet ind på øen og skulle ikke betale for at komme ind i den park, som vi boede i.

Mit førstehånds indtryk af øen, var at det var en techno/stoffer ø. Hardcore musik og folk der var helt væk i sin egen verden. Der var dækket op på stranden med borde og sidde-hynder. Vældig hyggeligt.
Vi havde hørt fra nogle af de andre piger der havde været der før, at vi kunne bo billigt der hvor vi blev sat af. Og billigt det var det - men det var helt sikkert også der efter. Et lille rum med en dobbeltseng, der var klatter på lagnet og håndklædet vi skulle bruge som dyne var gammel og fedtet. Toilettet havde ikke træk/slip, så vi skulle selv fylde vand i. Loftet var fuld af edderkopper reder. Mai og jeg blev hurtig enig om at her gad vi bestemt ikke bo mere end den ene nat.

Næste dag flyttede vi ind i et større sted med rigtig badeværelse. Og vi skulle kun give 10 kr mere.
Dagene gik med at spise dejlig morgenmad: omelet, pandekager, frisk frugt, vandmelon shake osv., dase på stranden, læse bog, få serveret frokost på stranden og ellers bare nyde tilværelsen. Aftenerne gik med at se fire-show, skyde med dartpile og ellers bare drikke og danse som tossede danskere (og en enkel nordmand). Vi snakkede med fire-show-fyrene, som kom fra Cambodia og lignede ulve-fyrene fra twillight. Der var en lille dreng på 10 år som allerede var en rigtig scorekarl. Han kunne danse, sende de rigtige smil og var bare total nuttet. Man havde lyst til at tage ham med hjem. Jeg dansede også med en 16 årig dreng, der havde tatoveringer, piercing, drak og havde helt sikkert prøvet stoffer.
Søndag formiddag tog vi færgen og bussen tilbage til Sarasinee og vi havde heldigvis god tid til at slappe af, inden arbejde mandag morgen. Det var en skøn tur!